Dag 24- Osaka

5 november 2016 - Osaka, Japan

Deze dag in Osaka gaan we naar Kyoto. Met de shinkansen maar een kwartiertje. De dag dat we vanuit Kyoto naar Nara zijn geweest begon het te regenen en zijn we niet meer naar Fushimi Inari-tashi kunnen gaan en daarom doen we dat nu.

Dit is een heiligdom wat vooral bekend is vanwege de duizenden scharlaken rode torii (poorten). In vele van deze poorten staan inscripties. Onderweg kom je nog veel tempels en tempeltjes tegen. De eerste poortjes stammen uit 794. Nu hebben we er prima weer voor, de zon schijnt en een blauwe lucht. We gaan niet helemaal naar boven en zijn rond 14.00 uur weer terug in Osaka.

Nog een beetje rondlopen en winkels bekijken. En weer een enorme drukte. Je kan over de hoofden lopen.

Nog een paar Japanse wetenswaardigheden.

De verkeerslichten staan heel lang op rood, dat is vaak wachten. Maar wanneer ze dan op groen gaan en je komt aanlopen dan heb je dus heel veel tijd om nog over te steken. In Japan zijn straten en stoepen heel schoon, geen rommel op straat. Maar er zijn bijna geen prullenbakken. Dit komt overigens omdat het gif van de aanval in de metro van Tokyo in prullenbakken was gegooid.

De tassen staan klaar voor de terugreis, want de reis/vakantie zit er op.

1. Bep maaten:
    Hallo Ingrid ,
    Jammer dat het voorbij is , het was leuk om mee te reizen .
    Rustige terugreis .

Groetjes ook aan Geert ,
    Bep en Davey .
  2. Luisa:
    Hallo,

Wat hebben jullie een ontzettend mooie en leuke reis gemaakt was heel leuk om met jullie mee te lezen.

Veilige reis terug naar huis.

Tot snel, groetjes Luisa
  3. Corry van Duijn:
    5 november 2016
    Jammer dat het erop zit, maar het is hele mooie reis geweest volgens mij.
    Een goede terugreis gewenst en tot snel.

Liefs,
    Herman en Corry
  4. Aukje:
    Hoi Ingrid en Geert,
    Wat gaat dat snel hè, jullie moeten weer inpakken!
    Zo te lezen was het een mooie reis, veel gezien!
    Een goede terugreis en gauw tot ziens!

groetjes van de Kampjes
  5. Floor en Meike:
    5 november 2016
    Wij hebben met jullie meegenoten van een prachtige reis.
    Goede vlucht terug!
  6. Bert:
    6 november 2016
    Geert en Ingrid,

Wij wensen jullie een behouden reis terug.

Groet,

Bert en Annelies