Dag 11: Kyoto

23 oktober 2016 - Kyoto, Japan

Vandaag staat het bezoek aan een aantal tempels op het programma. Kyoto is een van de oude hoodsteden van Japan en telt honderden tempels, maar die allemaal bezoeken gaat niet lukken in 4 dagen. Met bus 5 gaan we als eerste naar de tempel met een zentuin. Deze tempel is beroemd om de tuin erom heen, kunstig gesnoeide bomen en perken van kiezelstenen die als een tuin zijn aangelegd, Ieder blaadjes wordt met vegertjes wegeveegd. Het weer is wat bewolkt vandaag maar een jas is niet nodig. Een aantal haltes terug bezoeken we de zilveren tempel,, die echter niet van zilver is. Dan ook nog de gouden tempel, hiervan is het dak wel geheel bekleed met goud. Het is er enorm druk en de fototoestellen, telefoons al dan niet met selfie stick klikken maar door.

1. Hans Imhoff:
    25 oktober 2016
    Ja, Kyoto en tempels. In Nara zijn er veel maar volgens mij in Kyoto nog meer.
    Trouwens de tuinen van al die tempels zijn de moeite waard. Maar rust hoef je er niet te zoeken. Jammer dat er zoveel met de selfiestick lopen rond te zwaaien.
  2. Bert:
    26 oktober 2016