Dag 10: Kyoto

22 oktober 2016 - Kyōto-shi, Japan

Dag 1 in Kyoto. Heel toevallig is er vandaag een festival (Jidai Matsuri) in Kyoto. Die wordt eenmaal in het voorjaar en eenmaal in het najaar gehouden, dus dat is boffen. Eerst gaan we naar het treinstation voor de businfo en om een dagkaart te kopen voor de bus. Die kost maar 500 yen. Voor het eerst maken we meer gebruik van de bus dan de van de metro want hier is het busnetwerk veel uitgebreider.en de route wordt in de bus met bezienswaardigheden aangegeven.

De optocht is enorm lang er doen honderden mensen aan mee, ook hier allemaal verkleed als vroeger. In een boekje wordt de kleding uitgelegd en erbij verteld welke periode dit betreft. De hele stad lijkt hier te staan want het is erg druk langs de route. De lunch gebruiken we in een sushi zaak waarbij de sushi op bordjes op een ronddraaiende band staat. Op basis van de bordjes moet worden afgerekend. Na de optocht lopen we nog door een aanal grote warnhuizen.

1. Hans Imhoff:
    25 oktober 2016
    En werd de bon uit de kontzak te voorschijn getoverd bij de shushibar?
    Inderdaad erg boffen dat er een festival was. Klopt het dat dan elke tempel met een praalwagen meeloopt?
  2. Bert:
    26 oktober 2016
    Niet te veel eten hè dan houd je het ook lekker goedkoop.