Dag 9: De postroute Tsumago - Magome. Een bijzondere wandeling in de Japanse Alpen.

21 oktober 2016 - Kioto, Japan

Om half 9 gaan we met het merendeel van de groep op pad om aan te komen in Magome. Ook dit stuk is een onderdeel van de postroute. Het is prachtig weer, zonnig en rond de 22 graden. Mooie watervallen en de bomen kleuren prachtig in herfstkleuren. In Magome lopen we de winkelstraat door met veel kleine winkeltjes en na een uurtje nemen we dus naar het station om van daar uit de shinkansen trein te nemen naar Kyoto.

We staan netjes te wachten in de rij, de trein komt op tijd en dan gebeurd er niets. De trein vertrekt niet. Wat blijkt, een aardbeving, een van de krachtigse van dit jaar. Later op de kaart zien we dat dit op ongeveer 100 kilometer van waar wij staan moet zijn geweest maar we hebben er (gelukkig) niets van gevoeld. Uiteindelijk is er een vertraging van ongeveer 20 minute, maken we dat ok nog mee.

Het station van Kyoto is helemaal van glas en enorm groot. Het hotel ligt op een metrohalte en is groot en luxe.

Om 17.30 uur verzamelen we om naar de geisha wijk (Gion)  te lopen omdat zij meestal rond 18.00 uur naar hun afspraken worden gebracht. De geisha is een gezelschapsdame, geen prostituee. Zij gaan al op jong leeftijd naar een bepaalde school en leren van alles over dans, literatuur, muziek en veel meer. Wel een leuke wandeling door kleine straatjes net een hoop te zien maar geen geishas.

1. Hans Imhoff:
    24 oktober 2016
    Weetje dat Gheisa's vaak met 12 jaar al in opleiding gaan en pas klaar zijn op hun 23 jaar. Maar dan beheersen zij ook alle traditionele kunsten (muziek, zang, poezie, spelletjes, toneel, e.d.). zIjn jullie ook naar een Gheisa-show geweest?
    En hebben jullie al Okiomiaki gegeten?